torsdag 15 september 2011

Sammankoppling v.37

Den scen ur boken som jag ska sammankoppla är när Sovay är på sitt rum på hotellet och ska försöka sova. Först så ligger hon i sängen men så byter hon plats till fåtöljen. Då lyckas hon tillslut somna.

Det påminner mig om när jag och min familj sov i en stuga när vi skulle på kinaträff. Det fanns 6 bäddar i stugan och jag och min lillasyster kunde inte sova för vi var väldigt spända på vad som skulle hända nästa dag. Så vi bytte säng några gånger innan vi kunde somna. Sen när  vi träffade dom andra så var det också andra som hade samma problem som vi.

Likheter: Alla hade svårt att somna, låg och tänkte på annat och bytte ställe innan man kunde somna.
Skillnader: Vi var inte 17år, vi var inte på ett hotell, vi var inte där själva, vi hade inte jättemycket mynt, vi hade inte häkningsorder, vi var inte utklädda till en man och vi hade inga pistoler.

1 kommentar:

  1. Tydlig koppling som du beskriver utförligt. Bra! Obs: påminner = ett ord.

    SvaraRadera