torsdag 8 september 2011

Självporträtt


Jag är en glad och positiv tjej på 13 somrar, mitt namn är Julia. Jag är adopterad från Kina så jag föddes i Pingnan,Guangxi i Kina den 10/8 1998. Först så bodde jag på ett barnhem i Pingnan sen fick jag flytta till ett annat i Nanning. Barnhemmet i Nanning  hette "Guangxi Hon Kong Mother’s Love Orphanage". Senare blev jag flyttad till en fosterfamilj tills min mamma och pappa hämtade mig. 21/12 1999 kom jag till Sverige då var jag 16 månader. 

Nu bor jag här i Sverige i en villa på Nöbbelöv med min mamma Eva, pappa Per-Anders och min lillasyster Emilia som är 10 år. Hon är också adopterad från Kina. Min favorit färg är lila och mina favorit djur är hund och kanin. Jag älskar musik. Jag lyssnar oftast på Lady Gaga, Adele m.m.
På min fritid så sjunger jag i Ungdomskören i Norra Nöbbelövs församling. Jag har sjungit i kör sen jag var 5 år. Jag gillar också att simma, vara med kompisar, åka rollers.Min ”simkompis”  Serena och jag brukar ha våra egna simtävlingar,det brukar vara jättejämt. Minna och jag är väldigt mycket på fritiden, då brukar vi åka rollers, lyssna på musik och busa m.m. Jag och Minna har känt varandra sedan vi var 2 år. Jag har även börjat att blogga. Här kommer ni till min blogg. Klicka här! Jag brukar blogga om min vardag och mitt stora intresse för foto och naglar.
Mina favorit ämnen är matte,no och bild. Jag är väldigt bra på matte och no, jag vill bli läkare när jag blir stor så det är en bra fördel att vara duktig i dom ämnena. Jag gillar även bild, för att man är kreativ med händerna. Franska är även kul, jag tycker att det är jättehäftigt att kunna prata flytande franska.En annan  stark sida som tillhör både skolan och utanför är att jag är väldigt teknisk och envis. När det är något jag vill göra så brukar jag sitta väldigt länge och pilla med det kanske en eller två dagar innan jag ber om lite hjälp.
Jag är också ordentlig. Jag tar ett stort ansvar för mina läxor. 

1 kommentar:

  1. Ett mycket trevligt självporträtt. Kul att få lära känna dig lite bättre.

    Arbeta vidare med strukturen i texten: Ta nytt stycke när det handlar om något nytt. Annars fortsätter du bara tills datorn byter rad själv. Ta alltså inte ny rad efter punkt!

    Kontrollera mb - ibland glömmer du att sätta punkt.

    SvaraRadera