fredag 12 oktober 2012

Utvärdering 11/10

Jag förbättrade min tid med fyra minuter. Min upplevelse var bättre den här gången. Jag gillar inte att springa men det gick lättare nu och det var lättare att hitta ett bra tempo, vilket ledde till att jag fick bättre fokus. Min kondition har förbättras för att jag varit aktiv på alla idrottslektioner. Min tid blev även bättre för att första gången jag sprang var efter sommaren där jag inte haft någon speciell träning utan bara rört mig när jag varit ute. Efter att jag sprungit den andra gången så hade jag kommit igång. Jag skrev inte upp en speciell tid jag ville uppnå men imed att jag förbättrade tiden med fyra minuter vilket är mer än jag förväntat mig så är jag väldigt nöjd. Jag tror även om att vädret hade varit bättre så hade jag fått en lite bättre tid också. Andra gången jag sprang lyssnade jag även på musik vilket också kan ha hjälpt till bättre resultat. Jag skrev att jag skulle spring minst två kilometer per vecka och när jag joggade på en lektion så blev det två kilometer.

Den träning jag får är dom två idrottslektionerna och dansen. Jag tycker att jag tränar bra. Jag gör alltid mitt bästa på idrotten och på dansen. Jag mår bra av den träning jag får och  jag känner att det är lagom för mig. På idrotten är träningen både kondition och ibland styrka. På dansen tränar vi också lite styrka men det blir ju mest kondition. Men där tränar vi styrkan för att vi ska få en bra hållning. Dagboken har gett mig att man kan förbättra sin kondition mycket om man bara tränar några gånger i veckan, man behöver inte träna varje dag för att få bättre kondition.

Jag tycker att detta arbetsområdet har gått bra. I Skrylle så tog vi dom första kontrollerna snabbt för vi kom ihåg några sedan förra året. Vi sprang nästan hela tiden och imed att vi sprang lite fortrare mellan kontrollerna så gjorde vi så att imed att Minna inte var lika trött och hade problem med astma, knä och en fot så sprang hon in och stämplade medan jag kollade var nästa låg och vilade lite. Det gjorde att jag orkade springa mer och vi hann ta flera kontroller. På slutet när det var mycket backar var vi väldigt trötta men vi var väldigt nöjda med våran insats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar