torsdag 19 september 2013

Vad vi gjort/inte gjort på idrotten


Jag tycker att i syftesdelen så har vi arbetat med att röra oss i olika fysiska sammanhang, vi har jobbat med att röra oss med hjälp av bollspel, redskap, konditionsträning och att vara ute och genomföra olika aktiviteter. T.ex. Fotboll ute och beachhandboll.  Vi har planerat lite fysiska aktiviteter, träningsdagboken. Att anpassa friluftslivet till olika miljöer har vi pratat om och genomförde det när vi var på lägerskola. 

Jag tycker att vi inte jobbat så mycket med att förebygga risker vid nödsituationer på land och i vatten. Vi har pratat då och om hur man kan förebygga skador när man använder redskap och när man utför träning och sporter. Inte hur man förebygger vid och i vatten. 

Sambanden mellan kost och rörelse har vi inte heller pratat speciellt mycket om, det har nog kommit upp väldigt snabbt på en lektion. Doping och lagar har vi inte tagit upp. Första hjälpen har vi inte haft på no:n men inte på idrotten. Hur idrott påverkar olika faktorer är också en annan sak vi inte pratat om. 

För att jag ska uppnå en högre nivå så måste jag arbeta vidare med min motoriska förmåga i lekar, spel och idrotter. Även att planera, min reflektions förmåga och att orientera. 

Jag kan planera någon motoriskt spel/lek eller konditionsträning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar