torsdag 5 juni 2014

Utvärdering i Franska

Jag känner att jag har utvecklat min franska. Då jag nu känner att jag skulle klara av att kommunicera med en fransktalande person muntligt, skriftligt och förstå vad den säger.

Muntlig förmåga: Här känner jag mig helt okej säker. Jag tror att en fransktalande person hade förstått mig och vi skulle kunna hålla ett samtal. Samtalsämnen jag känner mig lite mer säker på är: presentation, skola, fritidsintressen, vad jag gillar/inte gillar, klockan verb som avoir, être, er-verb.

Skriftlig förmåga: Jag känner mig säkrare nu än vad jag gjorde i början av nian. Då jag tyckte det var svårt hur jag skulle tänka när jag skulle bilda meningar. Jag känner att jag har hyfsad kolla på att skriva i olika tempus och att skriva om samma ämnen som jag känner mig säker på i den muntliga förmågan.

Hörförståelse: Jag har utvecklat min hörförståelse väldigt mycket. Har under hela tiden jag haft franska tyckt att det var det svårare inom franskan, då jag nu tycker att det nog kan vara det lättaste ibland.

Jag ska fortsätta med franska på gymnasiet och jag känner att jag kan behöva repetera lite för att jag känna att jag klarar det utan att tycka det är allt för svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar